loading...
سئو هاب
سئوهاب بازدید : 202 سه شنبه 09 دی 1399 نظرات (0)
تکنولوژی  بالا  -  فن‌آوری  به

شاید همه ایندیانا جونز به یک کلاه خوب و یک شلاق احتیاج داشت، اما اگر او می‌دید که باستان شناسان از این روزها چه می‌کنند، حتی ممکن است حسود باشد." استیو Wernke "، یک باستان‌شناس و استادیار رشته انسان‌شناسی در دانشگاه Vanderbilt می‌گوید:" از هواپیماهای بدون سرنشین که به طور خودکار داده‌های ماهواره‌ای را برای مکان‌های مخفی بازرسی می‌کنند، گذشته هرگز بیشتر به نظر نمی‌رسد." او گفت: مهم است که هر چه زودتر آن‌ها را مستند کنید، چون تنها یک فرصت داریم. استفاده از وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین و تکنیک‌های تصویربرداری پیشرفته - دو چیز که یکی از پذیرندگان اولیه است - تفاوت زیادی ایجاد می‌کند و اطلاعات دقیق‌تر، اطلاعات دقیق‌تر، اطلاعات دقیق‌تر، و بسیار سریع‌تر را فراهم می‌کند. او در پرو کار می‌کند، جایی که او و دیگران در حال مستندسازی ساختارهای باستانی مانند Qhapaq نان، بزرگراه سلطنتی "Incan" هستند که به تازگی به میراث جهانی میراث جهانی اعطا شده‌است. چه ابزار بهتری برای جمع‌آوری داده‌ها در این مایل‌ها از جاده‌های نیمی از خاک بدون سرنشین با چشم عقاب وجود دارد؟ مدل سه‌بعدی شهر مستعمره‌ای برنامه‌ریزی‌شده of Llacta در مناطق کوهستانی پرو از ۲۴۱ کشتی هوایی e / Vanderbilt UniversityThe مجهز به یک دوربین معمولی است، که به پایین اشاره کرده و هر نیم ثانیه یک عکس می‌گیرد. هزاران عکس با هم پوشانی از این منظره توسط آنچه که به نام یک درخواست photogrammetry خوانده می‌شود، خرد می‌شوند. نتیجه: نمایش‌های دقیق و دقیقی از این ناحیه مانند the above.Smal ler ۳ - D را می توان معلق کرد (یا معلق در هوا)، لایه را با لایه ثبت کرد و به موقعیت دقیق و ابعاد هر سنگ، قطعات سفال و arrowhead اشاره کرد. این کار کم‌تر برای دانشجویان فارغ‌التحصیل است که می‌توانند کاره‌ای مهمتری را انجام دهند (مانند خلبانی در هواپیماهای بدون سرنشین). من تصور می‌کنم که باستان شناسان آینده فقط یکی از این کارها را نخواهند داشت، اما a دارند.

Wernke پیش‌بینی کرد: "t از هواپیماهای بدون سرنشین، از آن‌هایی که در مقیاس بزرگ هستند، یعنی the - rotors، تا stuff خاص که هواپیماهای بدون سرنشین در حال پرواز هستند" پیش‌بینی کرد. قایق بال ثابت مثل این نمی‌تواند شناور بماند، اما فواصل بیشتری را پوشش دهد و ثبات بیشتری در flight.Juli e / Vanderbilt داشته باشد، حداقل گزینه‌های زیادی وجود خواهد داشت که به چه نوع تجهیزاتی نیاز دارد تا بر روی این هواپیماهای بدون سرنشین اعمال شود. جسی Casana از دانشگاه آرکانزاس از تکنیک بسیار اصیل ضبط تصویر حرارتی منظره استفاده می‌کند و ویژگی‌هایی که تقریبا برای چشم غیر مسلح نامریی هستند را آشکار می‌کند. شما به این دوربین به دست نیتروژن مایع نیاز داشتید - که توسط یک هواپیما به پرواز در آمده باشد. امروزه، آن‌ها بسیار کوچک هستند، اندازه یک چهارم آن‌ها نیز به تحقیق در مورد فرآیند یافتن سایت‌های جدید پرداخته‌است: نرم‌افزار استخراج ویژگی می‌تواند از طریق هزاران تصویر هوایی که به دنبال الگوهای غیر معمول هستند، پاک شود. او به تصویر حرارتی (بالا)اشاره کرد و گفت: "یک نقش بسیار مهم برای تجزیه و تحلیل انسانی وجود دارد،" او تصویر حرارتی (بالا)را درک می‌کند، ویژگی‌ها را می توان متمایز کرد که در برخی مکان‌ها به نظر قانونی بسیار دشوار است، و می‌تواند به طور قانونی در برخی مکان‌ها به نظر قانونی برسد. در قبرس، Casana گفت: "ما در واقع به مدت یک روز دستگیر و بازداشت شدیم، در حالی که پلیس تصمیم گرفت که آیا آنچه انجام داده‌ایم غیرقانونی است یا خیر". [ XXVI ]، ۲۰۱۴۰۲: ۵۵ نجات the ها تنها معابد و ruins دور از دسترس نیستند که در حال دریافت درمان با فن‌آوری پیشرفته هستند. CyArk سازمانی است که ماموریت آن، ثبت مهم‌ترین و در معرض خطر جهان در جزئیات افراطی است و این اطلاعات را در دسترس بسیاری از مردم قرار می‌دهد ".

الیزابت لی, معاون والی, از سیستمی به نام lidar که از امواج رادیویی استفاده می‌کند, استفاده می‌کند. این مدل یک " ابر نقطه " را تولید می‌کند, مجموعه‌ای متراکم از مختصات که می‌تواند با هم به یک مدل جامد - d جامد تبدیل شود. یک جفت تصویر حاصل از لیدار (lidar) در مورد فن‌آوری: " در مناطقی با پوشش درخت زیاد, لیدار می‌تواند یک مدل زمین لخت, زمین و تمام ویژگی‌های معماری که دنبال آن هستید را دریافت کنید. واقعاً قابل‌تغییر است. او می‌گوید: " برای مثال, انسان شناسان عادت داشتند به معابد بزرگ مایان در جنگل به عنوان مراکز مذهبی فکر کنند که از خانواده‌های بسیار دور برای ادای احترام به خدایان دیدن می‌کردند. اما اسکن لایدار شواهدی از جمعیت دائمی و دائمی در نزدیکی شقیقه‌ها نشان می‌دهد. " آن‌ها در اطراف آنجا زندگی می‌کردند, در این جامعه بزرگ کشاورزی, مدیریت و کشاورزی آن جنگل - و ما واقعاً می‌دانیم که به خاطر lidar, " او در حال تبدیل شدن به یک پایگاه‌داده رو به رشد از تصاویر با قدرت تفکیک بالا از گسل‌ها, سرخوردن و دیگر ویژگی‌های زمین ساختی که در آن ذخیره شده‌اند. تعدادی از ابزارهای مورد استفاده برای ثبت تصاویر در سیستم لیدار زمینی که زمین و هواپیماهای بدون سرنشین را به دست می‌آورد, جزئیات بیشتری مانند نقاشی‌های آب‌رنگ و تزیینات را ثبت می‌کند. هدف از این پروژه ثبت برخی از مصنوعات در معرض خطر دوران اولیه صنعتی است. لی توضیح داد: " اطلاعاتی که ثبت می‌کنیم قابل‌اندازه‌گیری و دقیق است و می‌تواند در بازسازی و حفاظت مداوم در محل استفاده شود. " و صدها ترابایت داده وجود ندارد

به وسیله دانشگاهیان. این نوع داده‌های غنی در برنامه‌های درسی برای کودکانی که با بازی‌های سه‌بعدی مانند Minecraft بزرگ شده‌اند و با تعامل و اکتشاف یاد می‌گیرند مفید است. شما می‌توانید یک طعم از the را با این viewer.LiDA انلاین به دست آورید، اما همچنین گران‌قیمت و حجیم است. به اندازه و قیمت در حال کاهش است، اما هر دو Wernke و لی در مورد چیزی کوچک‌تر هیجان‌زده بودند: پروژه گوگل تانگو، یک دستگاه تلفن مانند که بتواند همه جزئیات جنبش آن را ثبت کند، اتاقی که در آن است، و موارد موجود در آن " اگر گوگل سعی دارد این سنسورها را در هر تماس ثبت کند، چگونه می‌توانیم از آن برای ثبت محیط استفاده کنیم، از آن قابلیت استفاده کنیم؟ او با تاسف گفت: " در باستان‌شناسی ما با بودجه‌های بسیار کوچک کار می‌کنیم و این اسکنرهای لیزری هم مثل ۴۰،۰۰۰ دلار کار می‌کنند. Wernke نگران این است که زیرساخت قادر به نگهداری از ابزارها نیست، اگر چه شرکت‌هایی مانند گوگل نشان داده‌اند که مایل به کمک به میزبان و administrate حجم عظیم داده‌ها مانند اطلس Genome سرطان هستند. لی اشاره کرد که CyArk پیش از این باید توجه خود را از تصرف (که هنوز انجام می‌دهد)تغییر دهد (که هنوز هم انجام می‌دهد، بلکه از طریق شرکای)به بایگانی و تبدیل داده‌ها به طور گسترده به این داده‌ها، لی اشاره کرد، به نظر می‌رسد که در حال حاضر، رسانه‌های غنی در browsers و وسایل ما، و در نزدیکی ذخیره ابر نامحدود، ممکن است در حال حاضر به خوبی عمل کنیم.


منبع
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 58
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 75
  • بازدید ماه : 195
  • بازدید سال : 1,163
  • بازدید کلی : 3,144